December 11 - Adventi áhitat - Teológus ifjúsági blog

05_talalkoztam_istennel_teologus_blog_ifjusagi_reggeli_ahitat_sarga_teolgus_iges_kepek_ha_jas_istva_n_teolo_gus.jpg

Emeld fel tekinteted!

Azután föltekintettem, és négy szarvat láttam. Azt kérdeztem a velem beszélő angyaltól: Mik ezek? Ő pedig így felelt nekem: Ezek a szarvak szórták szét Júdát, Izráelt és Jeruzsálemet.

Azután az Úr négy kovácsot mutatott nekem. Ezt kérdeztem: Mit akarnak ezek csinálni? Így felelt: Ezek a szarvak úgy szétszórták Júdát, hogy még a fejét sem merte fölemelni senki.

De eljöttek ezek, hogy megrémítsék a népeket, és letörjék a szarvukat, mert szarvukkal támadtak Júda országára, és szétszórták. Zak 2,1-4

A fej lehajtása a megadás jele. Ha viszont valaki felemeli a tekintetét, az még segítséget vár, reménykedik. A próféta felemeli tekintetét. Négy szarvat lát, majd négy kovácsot. Hatalmasságok ezek, melyek jöttek és mentek. Pusztítást végeztek, de őket is elpusztították.

Eljöttek a babiloni seregek, s lerombolták a szent várost, a templomot. Azután eljöttek a perzsák, s letörték a babiloniak erejét, a választott népnek pedig igazságot szolgáltattak.

Aki mindezt megláthatta, abban semmi káröröm nincsen. Mert tudja, hogy hatalmak jöhetnek, mehetnek, az események irányítása nem az uralkodók kezében van. Aki feljebb tekint, tudja, hogy az igazságos Isten ismeri mindenkinek az idejét. Ha csak a csillagos eget vizsgáljuk, már láthatjuk, hogy milyen kicsik azok az események, amelyek itt a Földön oly hatalmasnak látszanak.

Istenünk tartja kezében a világ minden eseményét. Egyszerre figyel a porszem emberre, s az egész mindenségre. Ezért kell mindig „még feljebb" nézni!

Hogyan beszéljem el, én, kis gyermek, hogyan.
Meg nem számlálható sok tettedet. Uram?
Kit méltónak ítélj kegyelmedre, senki nincsen.

E boldogságot nem fohászok ezrei.
Nem könnypatakok s imádat érdemelte ki.
Te vidítottál föl. A porszemet a Minden.

Andreas Cryphius

Ha elindított benned valamit a reggeli áhítat vagy valamelyik bizonyságtétel és úgy gondolod ez mások épülésére is szolgálhat vagy támogatnád a teológus blogot, akkor kérlek oszd meg barátaiddal vagy az ifisek között. A Megosztás gomb fent a lájk gomb mellett található!

Köszönöm, hogy visszajársz a teológus blogra! :)

Forrás: Fodorné Ablonczy Margit - Bölcsföldi András: Maradjanak szívedben