December 12 - Adventi áhitat - Teológus ifjúsági blog

12_talalkoztam_istennel_teologus_blog_ifjusagi_reggeli_ahitat_sarga_teolgus_iges_kepek_hajas_istvan_teologus.jpg

Méricskélők, figyelem!

Azután föltekintettem, és egy férfit láttam, mérőzsinórral a kezében. Megkérdeztem: Hová mégy? Ő így válaszolt nekem: Megmérem Jeruzsálemet, hogy lássam, milyen széles és milyen hosszú.

Ekkor előlépett a velem beszélő angyal, majd egy másik angyal lépett oda hozzá, akinek ezt mondta: Fuss oda ehhez az ifjúhoz, és mondd meg neki, hogy falak nélküli város lesz Jeruzsálem, olyan sok ember és állat lesz benne!

Én magam oltalmazom mindenfelől – így szól az Úr –, mint egy tüzes fal, és ott leszek benne dicsőségesen. Jaj! Jaj! Fussatok ki az északi országból – így szól az Úr –, hiszen szétszórtalak benneteket a négy égtáj felé! – így szól az Úr.

Jaj! Menekülj, Sion, aki Babilóniában laksz! Mert a Seregek Ura, aki a maga dicsőségére küldött el engem, ezt mondja azokról a népekről, amelyeknek ti zsákmányul estetek: Bizony, aki titeket bánt, a szemem fényét bántja!

Majd én fölemelem a kezemet ellenük, és saját szolgáik zsákmányává lesznek! Akkor megtudjátok, hogy a Seregek Ura küldött engem. Ujjongj, örülj, Sion leánya, mert jövök már, és veled fogok lakni – így szól az Úr.

A többi nép is csatlakozik az Úrhoz azon a napon, és az ő népévé lesznek, ő pedig köztetek fog lakni. Akkor megtudjátok, hogy a Seregek Ura küldött engem hozzátok.

Az Úr birtokba veszi Júdát, mint tulajdonát a szent földön, és továbbra is Jeruzsálem lesz a választottja. Csendesedjék el mindenki az Úr előtt, mert elindult szent lakhelyéről!

Zak 2,5-17

Az ember méricskél. Mire elég a pénzem, mire elég az erőm, mire elég az időm. Kicsik vagyunk, hát méricskélünk. így mérjük egymásnak a szeretetet, a megbocsátást, így rójuk fel a tartozásokat: „Még ezt, na jó...”, majd „Most már elég, soha többet!”

Bemérjük a másikat, amikor ismerkedünk vele, s ott tartjuk skatulyánkban a megfelelő beosztásnál a többieket is: „Ez jó fej”, „ez hülye”, stb.

Isten azonban mérték nélkül adja önmagát! Mérhetetlenül nagy a kegyelme! Nem bírjuk kiszámolni, megszámolni, megmérni, mert nincsenek rá kifejezéseink. Mérhetetlenül nagy az angyalok száma, megszámlálhatatlan a tömeg, aki a mennybe jut.

Több, sokkal sokkal több, mint gondolnánk! Nagyobb, sokkal nagyobb, hogysem kicsinyességeinkkel befolyásolni tudnánk! Belefér mindenki, s minden ebbe a szeretetbe.

Ne sajnáld idődet másokra! Ne mérd ki a csendességek idejét! Nem kevés időt adott neked az Isten, hanem eleget. S a csendességben a legtitokzatosabb, amikor az ember „átlép az időtlenbe”, s megnyílik Isten üzenete... ó, mérhetetlen kegyelem!

Egy hópehely szállt a kezemre. Egy pillanat alatt vízcseppé olvadt, a maga tökéletességében semmivé lett. Ha megnézhettem volna mikroszkóp alatt, láthattam volna szerkezetét, egyedi felépítését Isten nem sajnálta egyszerivé, s tökéletessé tenni e kicsiny fagyos csodát. Nem méricskélt.... s mi drágábbak vagyunk neki a hópelyheknél is.

Ha elindított benned valamit a reggeli áhítat vagy valamelyik bizonyságtétel és úgy gondolod ez mások épülésére is szolgálhat vagy támogatnád a teológus blogot, akkor kérlek oszd meg barátaiddal vagy az ifisek között. A Megosztás gomb fent a lájk gomb mellett található!

Köszönöm, hogy visszajársz a teológus blogra! :)

Forrás: Fodorné Ablonczy Margit - Bölcsföldi András: Maradjanak szívedben