Találkoztam Istennel #22 - Damásdi Péter

3_talalkoztam_istennel_teologus_blog_ifjusagi_reggeli_ahitat_sarga_teolgus_iges_kepek_hajas_istvan_teologus_1.jpg

 Hogyan találkoztam Istennel? 

Gyermekkoromban előszeretettel töltöttem azzal az időt, hogy kazettára felmondott keresztény meséket, példatörténeteket hallgattam. A Lárkisz király című mese hallgatása közben találkoztam először Istennel.    

Ez a mese röviden arról szól, hogy van Lárkisz király, a jó király, aki a fény királyságában, nagy békességben, nagy bölcsességgel uralkodik. Igen ám, de a gonosz király, aki a Sötétség Királyságában uralkodik, mindent megtesz azért, hogy Lárkisz király uralkodását ellehetetlenítse.

Így magához édesgeti Lárkisz király kisfiát, akinek nagyon megtetszik a sötétség, és a sötétség királyságában található hedonista életmód. Ezért elköltözik a Sötétség Királyságába, ahol azonban nagyon hamar rosszra fordul a sorsa, mert a gonosz király becsapja, és bebörtönzi őt.

Mikor ezt Lárkisz király meghallja, akkor elindul, és mindent megtesz annak érdekében, hogy fiát kiszabadítsa. Saját életét áldozza azért, hogy fia éljen, és ne a halál várjon rá a tömlöcben.

Ez a történet, mely láthatóan egy „tékozló fiú történet” parafrázis, nagy hatással volt rám. Mivel keresztény családban nőttem fel, nagyon sokat tudtam Istenről, és Jézus értem hozott áldozatáról, de sohasem éreztem személyesnek.

Mikor ezt a történetet hallgattam, hirtelen megértettem, hogy ez rólam szól! Én vagyok az a fiú, aki letér a helyes útról, és Isten az a szerető Isten, aki – bármit is csinálnék, de ő – utánam nyúl. Szeretetével felém fordul, és megbocsátja minden bűnömet. Ekkor megvallottam bűneimet, és elfogadtam Krisztus megbocsátását. Így találkoztam Istennel.

Damásdi Péter
Debreceni Református Hittudományi Egyetem
Teológia-lelkész szakos hallgató

Ha elindított benned valamit a bizonyságtétel és úgy gondolod ez mások épülésére is szolgálhat, kérlek oszd meg barátaiddal vagy az ifisek között. A Megosztás gomb fent a lájk gomb mellett található!

Köszönöm, hogy visszajársz a teológus blogra! :)