December 24 - Adventi áhitat - A legkiválóbb út

24_talalkoztam_istennel_teologus_blog_ifjusagi_reggeli_ahitat_sarga_teolgus_iges_kepek_hajas_istvan_teologus.jpg

A legkiválóbb út

De törekedjetek a fontosabb kegyelmi ajándékokra! Ezen felül megmutatom nektek a legkiválóbb utat.

Ha emberek vagy angyalok nyelvén szólok is, szeretet pedig nincs bennem, olyanná lettem, mint a zengő érc vagy a pengő cimbalom. *

És ha prófétálni is tudok, ha minden titkot ismerek is, és minden bölcsességnek birtokában vagyok, és ha teljes hitem van is, úgyhogy hegyeket mozdíthatok el, szeretet pedig nincs bennem: semmi vagyok.

És ha szétosztom az egész vagyonomat, és testem tűzhalálra szánom, szeretet pedig nincs bennem: semmi hasznom abból.

1 Korinthus 12,31-13,3

"Két pont között legrövidebb az egyenes" - mondják, s ez igaz az emberi kapcsolatokra is. Van azonban egy ennél kiválóbb út, azaz a legkiválóbb: a SZERETET.

Az az út, amelyen Isten közelít hozzánk. Ami lehet, hogy nem olyan direkt, mint az egyenes út, de a szívhez szól, s megragadva abba az irányba vezet, ahol járni érdemes.

Az ember sok más utat előnyben részesít, mert saját kiválóságát az kiemeli: ilyen a lelki ajándékok közül a nyelveken szólás és a prófétálás, a bölcsesség igéje, az ismeret nagysága, a hit ereje, az adakozás bősége, a mártíromság.

S az apostol azt állítja, hogy ez mind SEMMI! Ez csak olyan, mint a hangszerek közt a cintányér s a triangulum. Egyhangú, unalmas, harsány.

Kiegészítésnek jó, vagy a hangsúly kiemelésére, de semmi másra. Ha nincs mellette zenekar vagy énekkar, fárasztó és kellemetlen hallgatni. Semmit sem ér, semmit sem használ.

Oly sok lehetőség van ma este a szeretet megmutatására! Ne szalasszunk el egyetlen alkalmat sem a mosolyra, jó szóra, ölelésre, a szeretet kifejezésére mindenki iránt!

Ezzel ajándékozzuk meg az „igazi ünnepeltet”, mert Ő annak örül, ha mi egymást még jobban szeretjük!

Karácsony szenteste csengettek. Szerettem volna egyedül tölteni az estét de néhány fiatal elmenekült otthonról, s hozzám jöttek. Elővettem egy mesét, nagyot beszélgettünk, majd imádkoztunk. Örömmel mentek el - mégiscsak lett Karácsonyuk...

Ha elindított benned valamit a reggeli áhítat és úgy gondolod ez mások épülésére is szolgálhat, kérlek oszd meg barátaiddal vagy az ifisek között. A Megosztás gomb fent a lájk gomb mellett található!

Köszönöm, hogy visszajársz a teológus blogra! :)

Forrás: Fodorné Ablonczy Margit - Bölcsföldi András: Maradjanak szívedben